Honda CRF150F 2015

honda-crf150f-6_600x0w

OrongOrong.com

Hello sobat semua di manapun berada, Jalan-jalan ke warung topspeed ternyata mendapatkan sedikit bahan untuk menulis di warung ecek-ecek ini. Memang tidak terlalu berbobot cuma sekedar buat iseng-iseng aja. Honda sebenarnya punya produk motocross handal yang berkapasitas kecil, namun sayang sekali AHM belum mau bergeming untuk memasarkanya di indonesia.

Kalau di luar negeri mah sudah banyak beredar di berbagai negara, sayang indonesia harus ketinggalan. Nah seperti apa sosok honda CRF150F ini? cekibrot ; Bermodal kapasitas mesin 149cc SOHC 4 stroke 1 silinder ini di bekali dengan 5 transmisi percepatan. Motor yang tergolong ringan dan kuat untuk menelusuri jalan berbagai medan ini cukup nyaman dan mudah dalam mengendarainya.

Bermodal kaki-kaki depan 70/100-19 untuk depan dan 90/100-16 untuk yang belakang sangat nyaman sekali di padu dengan rem depan cakram dan belakang juga cakram dan tak lupa dengan suspensi belakang prolink khas honda.mari kita lihat saja apa sich yang ditawarkan dari honda CRF150F ini.

honda-crf150f-4_600x0w

fitur ;

Disc Brake
The front disc brake provides superior stopping power, and the front disc rotor is drilled for lightness and better wet-weather performance.

Lightweight Rims
Strong, lightweight rims feature straight-pull spokes for more strength.

Electric Starter
Push-button starting makes getting going easier in all kinds of conditions, while the efficient design adds minimal weight.

New Graphics & Bodywork
New bold CRF graphics and bodywork that are more rigid and stylish out on the trail.

Keyed Ignition
A keyed ignition switch for added security—the switch lets you control who goes riding and when, important if you have younger riders in the house.

149cc Engine
A dependable 149cc single-cylinder air-cooled four-stroke engine offers plenty of user-friendly power and torque spread over a wide rpm range.

Skidplate
A high-impact plastic skid plate protects lower engine cases.

Heavy-Duty Clutch
The heavy-duty clutch offers smooth, progressive engagement.

Motocross-Style Seat
The motocross-style seat is low and comfortable, allowing for maximum rider movement.

Sealed Battery
The maintenance-free sealed battery helps ensure that your CRF150F is ready to ride without a lot of pre-ride preparation.

Pro-Link® Rear Suspension
Progressive linkage connects a single shock to the swingarm, delivering an excellent combination of spring and damping rates over a wide range of riding conditions. It also includes a heavy-duty Showa® rear shock.

Snail-Type Chain Adjusters
Snail-Type chain adjusters for easy maintenance.

honda-crf150f-3_600x0whonda-crf150f_600x0w

Specifications

Engine Type Air-cooled single-cylinder four-stroke
Displacement 149cc
Bore and Stroke 57.3mm x 57.8mm
Induction 24mm piston-valve carburetor
Ignition CDI
Compression Ratio 9.5:1
Valve Train SOHC; two-valve
Transmission Five-speed
Final Drive #520 O-ring-sealed chain; 13T/48T
Front Suspension 35mm leading-axle Showa® fork; 9.1 inches travel
Rear Suspension Pro-Link® Showa single-shock; 8.9 inches travel
Front Brake Single 240mm disc
Rear Brake Drum
Front Tire 70/100-19
Rear Tire 90/100-16
Rake 26.2° (Caster Angle)
Trail 88mm (3.4 inches)
Wheelbase 52.3 inches
Seat Height 32.8 inches
Curb Weight 233.9 pounds (Includes all standard equipment, required fluids and a full tank of fuel-ready to ride)
Fuel Capacity 1.9 gallons, including 0.4-gallon reserve
Ground Clearance 10.1 inches
Model Id CRF150F
Emissions Meets current California Air Resources Board (CARB) and EPA off-road emissions standards.
Available Colors Red
Warranty Six months, Transferable limited warranty.
Price $3,699

honda-crf150f-5_600x0w

Nah bagaimana kalau AHM mengeluarkan motor ini untuk konsumen indonesia, setuju tidak? asal harganya tidak kelewatan mahal pasti laku keras wong hanya kawasaki yang main di kelas ini dan membanderolnya juga lumayan mahal. monggo di seruduk.

source ; topspeed.com

salam kebo putih

27 Comments

  1. Oalah ternyata basis framenya Viar Cross X dari CRF150 toh.. Jadi kalo ditanya anak KLX kenapa Viar ngga pake frame macam deltabox nya KLX, jawabnya ngga malu lagi, lha iki Honda CRF jg framenya sama koq.. 😀

  2. tinggi banget ya jok ke tanah, gua mah bisa jatuh kaki ga sampe sama sekali, tinggi gua cuma 164cm, harus yang 180 cm ke atas nih

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*